Refacerea genunchiului după fractură. Fracturile rotulei – diagnostic și tratament | Arcadia Spitale si Centre Medicale


Obtinerea si mentinerea unei extensii complete Obtinerea unei flexii de 90 de grade Combaterea edemului local Evitarea formarii de trombi in membrele pelvine Activitati Kinetec: Folositi kinetecul un dispozitiv special ce va va mobiliza genunchiul cat de mult posibil in primele 2 saptamani. Indepartati-va orteza in timpul acestor exercitii. Ar trebui, in mod normal, sa folositi dispozitivul pentru minimum 10 ore pe zi. Extensia genunchiului trebuie setata la -5 grade pentru a favoriza extensia completa a acestuia.

Recuperarea dupa micro-fracturi pentru defectele cartilaginoase

Este foarte important sa puteti intinde genunchiul complet. Dispozitivul este prevazut sa includa o pauza de extensie de 5 secunde. Modulul de flexie trebuie setat la de grade si trebuie crescut gradual pana la 90 de grade pe masura ce veti tolera din ce in ce mai mult flexia genunchiului.

Puteti pune intreaga greutate a corpului pe piciorul operat, in limita durerii. La inceput va veti folosi de carje la mers urmand sa renuntati la acestea odata ce v-ati recapatat increderea in genunchi. Pentru defectele condiliene nu se foloseste orteza, insa veti folosi carjele pentru o perioada mai lunga de timp, de asemenea, incarcarea pe piciorul operat facandu-se progresiv, in functie de sfaturile medicului.

Aplicati gheata pentru a reduce durerea si tumefactie.

refacerea genunchiului după fractură suferind de dureri articulare

Folositi gheata dupa urmatorul program: 20 minute gheata, 20 minute fara pe perioada primei zile post-operatorii. Apoi aplicati gheata de cate ori simtiti nevoia pentru minute pe parcusul urmatoarelor zile post-operator.

Puneti un prosop intre piele si gheata pentru a preveni degeraturile. Puteti face dus si uda inciziile portalurilor. Cu toate acestea, nu le imbibati in cada sau Jacuzii pana cand firele nu au fost inlaturate. Luati o aspirina in fiecare dimineata.

Puteti purta ciorapi elastici sub genunchi pentru a preveni umflarea picioarelor.

Recuperare genunchi

De asemenea, faceti cel putin 10 exercitii de mobilitate a gleznei pentru a preveni edemul si pentru a preveni tromboflebita. Programul de exercitii: Exercitii ale muschiului cvadriceps — pentru a mentine tonusul muscular la nivelul coapsei si pentru a intari genunchiul Exercitii ale muschiului cvadriceps — pentru a mentine tonusul muscular la nivelul coapsei si pentru a intari genunchiul. Asezati-va pe spate cu genunchiul in extensie maxima ca in figura. Contractati si mentineti contractia muschilor anteriori ai coapsei cvadricepsgenunchiul devenind aplatizat si drept.

Daca acestea sunt executate corect, rotula va glisa proximal spre muschii coapsei. Pastrati contractia pentru 5 secunde. Executati cel putin 20 de repetitii de cate 3 sau 4 ori pe zi. Sprijinul pe calcai — pentru a intinde complet genunchiul intindeti-va pe spate cu un prosop rulat sub calcai sau stati pe un scaun cu calcaiul pe un taburet, la fel ca in poza. Lasati genunchiul sa se relaxeze in extensie. Daca genunchiul nu se va intinde complet, puteti pune o greutate g pana la 2,25 kg pe coapsa, exact deasupra rotulei.

Incercati sa mentineti aceasta pozitie pentru 5 minute, de 3 ori pe zi.

Importanța recuperării după intervențiile chirurgicale ortopedice

In timp ce mentineti aceasta pozitie de extensie, lucrati exercitiile de cvadriceps. Alunecarile de calcai — pentru a va recastiga flexia genunchiului. In timp ce stati intinsi pe spate figuraalunecati calcaiul pentru a indoi genunchiul. Pastrati flexia pentru 5 secunde si apoi usurati flexia si intindeti genunchiul. Cat timp genunchiul este intins, puteti combina exercitiile si sa le repetati pe cele de cvadriceps.

Repetati de 20 de ori, de 3 ori pe zi. Alunecarile de calcai din sezut — pentru a va recastiga flexia genunchiului. In timp ce stati asezati pe un scaun, trageti calcaiul inapoi ca si cum ati incerca sa va puneti piciorul sub scaun.

refacerea genunchiului după fractură artritis bacteriana sintomas

Pastrati pentru 5 secunde si reveniti la pozitia de extensie. Va puteti refacerea genunchiului după fractură de piciorul opus, daca simtiti nevoia. Repetati acest exercitiu de 20 de ori, de cate 3 ori pe zi. Flexia plantara si dorsiflexia piciorului — mobilizati piciorul in sus si in jos pentru a stimula circulatia in picior. Executati cel putin 10 astfel de miscari la fiecare ora.

Faza 2 — de la 2 la 6 saptamani post-operator Scopuri: Nu suprasolicitati genunchiul, favorizand vindecare Redobanditi-va mobilitatea completa a genunchiului Incepeti intarirea musculara Program de excercitii: Refacerea genunchiului după fractură medicinala Folositi o bicicleta medicinala pentru a refacerea genunchiului după fractură genunchiul si pentru a mari flexia acestuia.

Daca nu puteti executa pedalari complete, atunci pastrati piciorul operat pe pedala si pedalati inainte si inapoi pana cand genunchiul se va indoi suficient cat sa permita un ciclu complet. Majoritatea persoanelor reusesc un ciclu complet mai intai in sens invers, urmat apoi se sensul inainte. Puteti folosi bicicleta, fara rezistenta, pentru 10 la 20 minute pe zi.

  1. Он не знал этого и предоставил права лидера Максу.
  2. Это когда Патрик и Макс заявили, что хотели бы вернуться в Новый Ричард кивнул.
  3. Твой отец вырос в Японии.

Reglati inaltimea seii bicicletei astfel incat atunci cand stati pe bicicleta, genunchiul sa fie in extensie completa atunci cand pedala este in pozitia cea mai de jos. Pedalarea se va face cu ajutorul antepiciorului varfului picioruluisi nu a calcaiului. Exercitii ale muschiului cvadriceps — pentru a mentine tonusul muscular la nivelul coapsei si pentru a intari genunchiul.

Executati cel putin 20 de repetitii de cate 3 sau 4 ori pe zi pana cand puteti intinde genunchiul la acelasi nivel cu partea neoperata. Sprijinul pe calcai — pentru a intinde complet genunchiul.

Fracturile rotulei – diagnostic și tratament

Intindeti-va pe spate cu un prosop rulat sub calcai sau stati pe un scaun cu calcaiul pe un taburet, la fel ca in poza. Continuati aceste exercitii pana cand puteti indoi genunchiul asemeni partii fara leziune de LIA unnoperated side.

De asemenea, pe masura ce va recastigati flexia, va puteti folosi de un prosop pentru a progresa cu flexia genunchiului. Ridicari ale membrului in extensie Contractati muschiul cvadriceps astfel incat genunchiul sa fie plat, drept si extins complet. Incercati sa ridicati intregul membru operat de-asupra planului patului sau podelei.

refacerea genunchiului după fractură totul despre boala articulațiilor picioarelor

Daca sunteti capabili sa pastrati genunchiul drept pana la aproximativ 45 de grade, faceti o pauza de o secunda si apoi coborati usor piciorul inapoi pe pat. Relaxati-va si repetati.

Recuperare genunchi » Secțiunea: Forum medical Ca sa fiu mai explicit, dupa incident am fost la urgenete unde m'am ales cu un ghips de la Ce'mi recomandati? Multumesc Recuperare dupa entorsa genunchi » Secțiunea: Forum medical Domnule doctor, dupa 6 saptamani de la entorsa si purtarea ortezei mobile pentru centarea rotulei am dat-o jos si incerc usor sa merg dar muschiul e slabit si nu pot sa il indoi bine, il indoi foarte putin in timpul mersului.

Daca genunchiul se indoaie in timp ce incercati sa ridicati membrul, nu continuati cu aceste exercitii. Incercati din nou exercitiile de cvadriceps pana cand veti reusi sa ridicati membrul fara a indoi genunchiul.

Care sunt simptomele fracturilor de rotulă? O anamneză atentă aduce informațiile necesare cu privire la tipul de traumatism, de joasă sau de înaltă energie, și cu privire la modalitatea și mecanismul de producere. Simptomele și semnele clinice cele mai frecvente sunt: durerea; impotența funcțională parțială, prin scăderea forței de extensie a genunchiului.

Ridicari scurte Cu genunchiul indoit pe un prosop rulat sau o patura, ridicati piciorul astfel incat genunchiul se extinde complet. Pastrati genunchiul blocat in extensie pentru 5 secunde, apoi coborati cu blandete. Repetati de 20 de ori. Ondulari hamstring din picioare Pozitionati-va cu fata la perete, folosindu-va de acesta pentru echilibru si suport.